مفاهیم تعمیرات سیستم سرمایش گازی

پنجشنبه 9 آبان 1398
16:06
رضا

در این مطلب درباره نکات مهم تعمیرات کولرهای گازی صحبت خواهیم کرد. اگر کولر منزل شما خراب شده است باید هرچه زودتر برای رفع خرابی کولر اقدام کنید.

در این مطلب درباره نکات مهم تعمیرات کولرهای گازی صحبت خواهیم کرد. اگر کولر منزل شما خراب شده است باید هرچه زودتر برای رفع خرابی کولر اقدام کنید. ضمن اینکه دانستن این نکات برای کسانی که قصد تعمیر کولر گازی دارند بسیار مناسب هست.

تعمیرکاران ما با گذراندن عصر های فراگیری تخصصی و با توکل بر تجربه تعدادی ساله در میدان تعمیرات خنک کننده گازی شایسته ترین سرویس ها را برای شما دوستان عزیز تضمین می کنند .


آشنایی کمپرسور پیستونی :

عملکردی شبیه سیلندر و پیستون ماشین داراست . با هر توشه رفت و رجوع و برگشت پیستون پاره ای از گاز مبرد جانور در محیط کمپرسور به درون سیلندر مکیده شده و زیر تراکم قرار می‌گیرد . این گاز با فشار به باطن سیستم جهت دهی میشود .


شناخت با کمپرسور های روتاری

درین دسته کمپرسور ها با گردش جايگاه ای تیغه ها فعالیت مکش و کمپرس ماده مبرد انجام میگیرد . بنابراین که زمانی گاز از روزنه محل ورود وارد کمپرسور می شود , در اثر چرخش تیغه ها و برخورد پره ها با‌گاز آن را با فشار در سوی لوله های خروجی ساماندهی می نماید . کمپرسورهای روتاری نسبت به کمپرسورهای پیستونی مصرف برق کمتری دارااست . همینطور صدای نتایج از کارکرد آن‌ها هم کمتر است . در کل بازده بالاتری نسبت به کمپرسورهای پیستونی دارا هستند .


فراگیری تعمیرات کمپرسور های اسکرول :

دسته دیگری از کمپرسورهای مورد مصرف در خنک کننده های گازی می‌باشند . معمولاً در گنجایش های بالا مورد به کار گیری قرار میگیرند . مکانیزم داخلی این کمپرسور ها از دو قطعه حلزونی صورت تشکیل می شود . یکی اثبات و دیگری متحرک است . جنبش حلزون متحرک سبب ساز فشرده شدن گاز میان این دو شده و فشار اضطراری را در خروجی ساخت می‌نماید . از مهم‌ترین مزایای این کمپرسورها بازده بالا , صدای کم و ارتفاع قدمت مضاعف آن است .


شناخت با گونه های کندانسور

تیم ای از لوله های مسی و صفحه ها آلومینیومی مشبک با پباده سازی مختص میباشد که در بخش فرنگی دستگاه آت بدور قرار گرفته و وظیفه آن جذب گرمای گاز مبرد , یا این که دفع سرمای آن و انتقال به محیط خارج هست .


شناخت با نوع های اواپراتور

گروه ای از لوله های مسی و صفحه ها آلومینیومی مشبک با پباده سازی یگانه میباشد که در بخش داخلی دستگاه قرار گرفته و محل خنک سازی هوا و یا این که دفع گرما می باشد . همان هوای داخل اتاق با مکیده شدن از نصیب بالای یونیت داخلی وارد محیط اواپراتور شده و بعد از خنک شدن ( در شرایط سرمایش ) و یا این که گرم شدن از نصیب پایینی آن در سوی اتاق دمیدهمی شود .


فراگیری طریقه گاز زدن سیستم سرمایش گازی با استعمال از ماده مبرد

ماده مبرد با اخذ گرمای محیط در بخش اواپراتور خنک کننده گازی از وضعیت مایع تبدیل به گاز شده و در بخش کندانسور با پس دادن گرما مجدداً به صورت مایع تبدیل می شود . نیروی واجب جهت چرخش گاز کولر در سیستم به وسیله کمپرسور انجام می پذیرد .


گاز سیستم سرمایش مورد به کار گیری در کولرهای گازی معمولاً R22 بوده که در سالیان اخیر به دلیل حفاظت از لایه ازن , با بقیه گازهای سازگار با محیط زیست مثل R410A در اکنون جایگزین شدن میباشد .


فراگیری نصب لوله مسی در اموزش نصب خنک کننده گازی ضافه و کم کردن لوله مسی برای فاصله کولرگازی از نصیب کندانسور تا پنل داخلی


شناخت با بخش دمپر و استپ موتور

دمپر تیغه ای پلاستیکی است که با قرار به دست آوردن در دهانه خروجی هوا در یونیت داخلی , جهت جنبش باد را از نزولی تغییر و تحول می‌دهد .


استپ موتور موتور الکتریکی کوچکی است که دَوَران بی نقص ندارد و تکان آن به صورت رفت و برگشتی و پله پله است که تیغه آن متّصل به دمپر است و موجب تغییر‌و تحول وضعیت دمپر میگردد ; استپ موتورها با جریان برق بی واسطه کار می نمایند .


شناخت با پروانه حرفه و بلوور

تعریف و عیب یابی پروانه حرفه و تعمیرات حرفه و طریقه ردوبدل آن با رشته تندرست


آشنایی الکتروموتور حرفه به همراه پروانه

در شرایطی که در اثر کارکرد و یا این که نوسان برق این نصیب اسیب ببیند بایستی ردوبدل گردد .


فراگیری نقشه خوانی مدار اینورتر و مسیریابی

در‌این نصیب رابطه قطعات روی مدار به یکدیگر توضیح داده میشود . اموزش بصورت کاربردی و روی مدارات گوناگون کولرگازی توضیح داده میشود .


فراگیری عیب یابی فیوز حرارتی خودکار

وسیله حفاظتی است که کمپرسور را برعلیه نوسانات برق , رتبه حرارت بیشتراز حد و بقیه موردها الکتریکی حفظ می نماید .


آشنایی سنسور دما و رفع عیوب آن

برای در دست گرفتن برودت و تهیه و تنظیم میزان سرمای موردنیاز محیط مورد به کار گیری قرارمی گیردکه معمولاً در روی اواپراتور نصب میشود و دستور جدا و وصل کمپرسور از این طرز صادر می شود .


خازن های دستگاه و روش عیب یابی آن‌ها

انگیزه از بکار گیری خازن عمدتاً ارتقا گشتاور در طول فعال‌ساز‌ی کمپرسور است و معمولاً یک خازن هم برای فعال سازی موتور رشته مورد به کارگیری قرار میگیرد .

http://stephennakr15703.dsiblogger.com/18049821/

http://emilianotfns25813.ka-blogs.com/17495228/

http://connerwqfr89988.worldblogged.com/165779/عیب-یابی-و-سرویس-و-تعمیر-کولر-گازی-در-تهران


[ بازدید : 56 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]