8 ویژگی مهم که در وب سایت شما باید لحاظ شود

چهارشنبه 31 شهريور 1400
18:59
رضا

شما در زندگی نیاز‌های مختلفی دارید، برخی از این نیاز‌ها مانند خوراک، پوشاک و مسکن بنیادی هستند و بدون حتی یکی از آنها قادر به زندگی کردن نخواهید بود. برخی دیگر مانند یک شغل با درآمد خوب و روابط اجتماعی سالم تنها می‌توانند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشند ولی در نبود آن‌ها هم می‌توان زندگی کرد.

شما در زندگی نیاز‌های مختلفی دارید، برخی از این نیاز‌ها مانند خوراک، پوشاک و مسکن بنیادی هستند و بدون حتی یکی از آنها قادر به زندگی کردن نخواهید بود. برخی دیگر مانند یک شغل با درآمد خوب و روابط اجتماعی سالم تنها می‌توانند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشند ولی در نبود آن‌ها هم می‌توان زندگی کرد.

حالا مثال بالا را وارد دنیای اینترنت کنید. زمانی که شما قصد راه‌اندازی یک وب سایت را دارید نیز مشابه همین موضوع صادق است. یعنی برای ساختن یک وب سایت هم نیازهایی بنیادی دارید که بدون آنها داشتن سایت ممکن نیست و هم نیازهایی که می‌توانند به افزایش کیفیت سایت شما و تاثیرگذاری بیشتر آن کمک کنند.

ما قبلاً یک مقاله پیرامون نیازهای بنیادی برای طراحی سایت منتشر کرده‌ایم. اکنون می‌خواهیم نگاهی به نکات و اصول مهمی بیندازیم که در کیفیت سایت شما نقش بسیاری دارند. با رعایت این اصول، وب‌سایت شما در بین هزاران سایت دیگر گم نخواهد شد و مطمئناً می‌توانید حضوری موفق‌تر در دنیای اینترنت داشته باشید.


البته سایت سئو شتاب هم در زمینه طراحی سایت در مازندران نکات خوبی برای گفتن دارد که پیشنهاد می کنیم که حتما به این سایت سر بزنید و نکات طراحی سایت را حتما بخوانید.


2 نیاز اساسی که وب‌سایت شما باید پاسخ بدهد

قبل از آنکه بخواهیم در ویژگی‌های یک وب‌سایت عالی دقیق شویم، ابتدا باید به دو مساله اساسی در طراحی وب‌سایت نگاه کنیم. تمام نکات و اصول مهم طراحی سایت را می‌توان زیر مجموعه‌ای از این دو دانست.

توجه و رعایت این موارد باعث می‌شود که شما یک سایت عالی داشته باشید که می‌تواند بازدهی فوق‌العاده برای شما داشته باشد... و توجه نکردن به آنها مساوی است با یک سایت ضعیف و فراموش‌شدنی. اما این دو جنبه طراحی سایت چه هستند؟

تجربۀ کاربری (User Experience)اولین هدف وب سایت شما، ارائه تجربه کاربری خوب (به اصطلاح UX) است. فکر می‌کنم حدس زدن معنای این کلمه چندان کار سختی نباشد. این عبارت به حس و تجربه کاربر از سایت شما اشاره دارد.
شما باید وب سایت خود را از دریچه نگاه کاربر ببینید و کاری کنید که تجربه او لذت بخش باشد. برای مثال مطمئن شوید که کاربر راحت می‌تواند از سایت شما استفاده کند، دسترسی به بخش های مهم سایت به سادگی ممکن است، همه متن ها واضح و قابل فهم هستند، سایت شما از لحاظ بصری زیباست و ...
بسیاری از نکاتی که در این مقاله آورده شده است، بخشی از یک تجربه کاربری خوب محسوب می‌شوند.
سئو (SEO)لازم نیست گیج شوید! معنی این کلمه چندان عجیب و غریب نیست. سئو یعنی شما سایت خود را به نحوی بسازید که بتواند رتبه های بالایی را در گوگل (و سایر موتورهای جستجوگر) به دست آورد. این کلمه مخفف Search Engine Optimization یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.
روزانه میلیون‌ها جستجو در اینترنت انجام می‌شود که بخش قابل توجهی آنها از طریق گوگل است. این جستجوها بسیار متفاوت هستند و قطعاً بخشی از آنها، در حیطه کاری شماست. برای مثال اگر شما یک فروشگاه اینترنتی موبایل داشته باشید، قطعاً کسی که عبارت "خرید موبایل" را جستجو می‌کند، برایتان یک کاربر ایده‌آل محسوب می‌شود.
در واقع، حضور در گوگل می‌تواند یک راه عالی برای افزایش بازدید و فروش سایت شما باشد. اما برای این منظور در درجه اول لازم است سایت شما تمام استانداردها و اصولی که برای موتورهای جستجوگر مهم است را رعایت نماید. بسیاری از نکاتی که در ادامه می‌آیند، می‌توانند در سئو یا رتبه گوگل شما تاثیرگذار باشند.

همانطور که دیدیم، برای یک طراحی سایت خوب شما هم باید کاربران را در نظر بگیرید و هم موتورهای جستجوگر را. اما به هیچ وجه فکر نکنید که این دو مورد از هم جدا هستند. در واقع هر چقدر تجربه کاربری سایت شما بهتر باشد، طبیعتاً در نتایج جستجوهای گوگل نیز رتبه بهتری خواهید داشت.در واقع تمام نکاتی که در ادامه می‌آیند، به طور مستقیم بر روی هر دوی این مسائل تاثیرگذار هستند.

Seiko Mini Turtle: آیا این نسل جدید SKX007 است؟


6 ویژگی و نکته که در طراحی سایت مهم هستند

حالا که دو هدف اساسی در طراحی سایت چه هستند، بگذارید در ویژگی‌‌ها و امکانات یک سایت عالی دقیق‌تر شویم و ببینیم که هنگام طراحی سایت شما باید به چه نکاتی توجه داشته باشید. رعایت این نکات و اصول در طراحی سایت باعث می‌شود سایت شما تاثیر بسیار بهتری بر روی مخاطبان بگذارد و رتبه های بهتری را نیز در گوگل بدست آورد.

سرعت بالای وب‌سایت (Page Speed)

خودتان را جای کاربرانی که از سایت شما استفاده می‌کنند بگذارید. ایشان همان کلیک‌کننده‌هایی هستند که معنی صبر کردن را به خوبی نمی‌دانند و تنها یک چیز برایشان مهم است؛ رسیدن به مطلب دلخواه در کسری از ثانیه! پس طبیعتاً زمانی که کاربر مجبور باشد خیلی منتظر نمایش سایت شما بماند، هیچ بعید نیست که صفحه شما را ببندد و به سراغ یک سایت دیگر برود. این موضوع همچنین تاثیری مستقیم در رتبه سایت شما در گوگل خواهد داشت.

ما یک مقاله کامل در زمینه سرعت وب سایت و اهمیت آن منتشر کرده‌ایم. این مقاله هم می‌تواند اهمیّت سرعت بالای یک وب سایت را برای شما واضح کند، هم به شما یاد بدهد که چگونه می‌توانید سرعت وب‌سایت خود را بسنجید.

ریسپانسیو بودن (Responsive) یا واکنش گرایی سایت

ریسپانسیو بودن بدین معنی است که سایت شما خودش را با تمام اندازه‌های صفحه (کامپیوتر، تبلت و گوشی همراه) تطبیق دهد. این ویژگی کمک می‌کند که هر کسی با هر دستگاهی به راحتی بتواند از سایت شما استفاده کند.

در سال 2015 بود که گوگل اعلام کرد جستجوهای انجام شده با موبایل بیش از 50% کل جستجوهای گوگل را شامل می‌شوند. برای سایت شما هم عین همین موضوع صادق است. یعنی اکثر کاربران شما با گوشی به سراغتان می‌آیند. پس بسیار مهم است که سایت خود را برای گوشی‌های موبایل آماده کنید. البته مساله فقط کاربران نیستند. وقتی که کاربری از طریق گوشی در گوگل جستجو می‌کند، رتبه‌های برتر برای سایت‌هایی خواهد بود که ریسپانسیو هستند، چرا که استفاده از آنها برای کاربر گوشی راحت‌تر است. پس ریسپانسیو بودن روی ترافیک سایت شما از گوگل هم تاثیرگذار خواهد بود.

ما در مقاله ریسپانسیو چیست و چرا اهمیت دارد به صورت کامل به مساله واکنش گرایی پرداخته‌ایم و راه‌های بررسی ریسپانسیو بودن یک سایت را به شما گفته‌ایم.

داینامیک (Dynamic) بودن وب سایت

داینامیک یا پویا بودن وب‌سایت، یکی از مفاهیم ابتدایی در طراحی سایت است که شناخت آن بسیار اهمیت دارد. زمانی که سایت شما داینامیک باشد، بخش‌های مختلف آن به یکدیگر متصل هستند. یعنی مثلاً زمانی که شما یک مقاله جدید در وبلاگ خود منتشر می‌کنید، این مقاله در صفحه اصلی سایت شما نیز نمایش داده می‌شود.

وقتی که سایت شما داینامیک باشد، توسعه آن راحت است. اما اگر سایت شما استاتیک (غیر داینامیک) باشد، آن وقت افزودن امکانات جدید، وبلاگ‌نویسی و ... چندان راحت نخواهد بود. پس عملاً سایت شما بیشتر از یک معرفی ساده، کاربردی نخواهد داشت.

البته باید بدانید که ما در مقاله ای مفصل‌تر، مفهوم سایت استاتیک و تفاوت آن با سایت داینامیکرا به طور کامل توضیح داده‌ایم. توصیه می‌کنیم برای درک بهتر موضوع، به این مطلب هم سر بزنید.

وجود امکان وبلاگ نویسی در سایت

محتوا، عضو جدایی‌ناپذیر جهان اینترنت است. وقتی شما در سایت خود مطالب آموزشی در زمینه کسب و کارتان داشته باشد، کاربران راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند. اما برای آنکه بتوانید در سایت خود مقاله منتشر کنید، لازم است که وب سایت شما از قابل وبلاگ نویسی پشتیبانی کند. پس اگر قصد دارید حضوری جدی در دنیای اینترنت داشته باشید و فقط به معرفی خود بسنده نکنید، مطمئن شوید که سایت شما وبلاگی دارد.

طراحی ظاهری سایت (User Interface)

ظاهر سایت شما اهمیت بسیاری دارد. ظاهر اولین چیزی است که توجه کاربران را به خود جلب می‌کند و می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی آنها داشته باشد. پس باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید.

فرض کنید وقتی وارد یک خانه می‌شوید، نحوه‌ی تزئین و دکور داخلی خانه مجذوبتان می‌کند و دیگر دلتان نمی‌آید از خانه بیرون بیاید. یک وب‌سایت هم به همین شکل است. اگر ظاهر وب‌سایت مجذوبتان کند و طراحی گرافیکی آن را دوست داشته باشید، به این معنی است که وقت بیشتری را در آن صرف خواهید کرد. ظاهر سایت با کلمه User Interface (یا به اصطلاح UI) هم شناخته می‌شود.

کدنویسی تمیز قالب سایت

آخرین مساله‌ای که خوب است به آن توجه داشت، کدنویسی قالب است. هر چقدر که یک قالب تمیزتر و بهتر نوشته شود، توسعه آن راحت‌تر خواهد بود و با اشکالات کمتری روبرو می‌شود. به علاوه کدنویسی خوب و رعایت اصول درست باعث داشتن رتبه بهتری در گوگل هم می‌شود. البته بررسی این مساله شاید چندان راحت نباشد و واقعاً لازم هم نیست که وقت بسیار زیادی را صرف آن کنید. فقط مطمئن باشید که یک تیم حرفه‌ای سایت شما را می‌سازد.
با سایت ساز پرتال، شما یک سایت عالی خواهید داشت

اگر قصد راه‌اندازی یک وب سایت را دارید، یکی از بهترین گزینه‌های شما، استفاده از سایت ساز پرتال است. تمام ویژگی ها و اصول مهم طراحی سایت که در این مقاله گفته شد، در سایت ساز پرتال رعایت شده است و شما می‌توانید از کیفیت وب سایت خود مطمئن باشید. باور نمی‌کنید؟ پیشنهاد می‌کنم برای آنکه خیالتان راحت شود، مقاله 35 دلیل برای انتخاب سایت ساز پرتال را مطالعه کنید.

یا اصلاً خودتان آستین‌ها را بالا بزنید و برای 14 روز پرتال را رایگان تست نمایید. برای شروع کافی است به صفحه بسته ها و قیمت های طراحی سایت با پرتال مراجعه کنید.
سخن نهایی

اگر قصد دارید در دنیای اینترنت موفق شوید، اولین قدم داشتن یک وب سایت خوب است. شما با رعایت نکات و اصولی که در اینجا گفته شد، قطعاً می‌توانید یک سایت عالی داشته باشید. وب سایتی که به شما کمک می‌کند رشد سریع‌تری را تجربه کنید. اما متاسفانه، بسیاری از طراحان سایت هستند که به این نکات چندان توجهی ندارند و این موضوع می‌تواند به اتلاف وقت و هزینه شما منجر شود. پس حتماً وقت بگذارید، در مورد این موارد اطلاعات پیدا کنید و مطمئن شوید که طراح سایت شما آنها را رعایت می‌کند.

[ بازدید : 33 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]