تأثیر قیمت ارز در افزایش 50 درصدی قیمت گوشی

چهارشنبه 26 شهريور 1399
10:55
رضا

فروتن لاریجانی با اظهار اینکه قیمت گجت‌های الکترونیکی شدیداً متأثر از نرخ ارز است، اعلام کرد متأسفانه در طول مدت اخیر و بدلیل نوسانات شدید ارزشی، شاهد روند صعودی قیمت گوشی و تبلت بوده‌ایم.

فروتن لاریجانی با اظهار اینکه قیمت گجت‌های الکترونیکی شدیداً متأثر از نرخ ارز است، اعلام کرد متأسفانه در طول مدت اخیر و بدلیل نوسانات شدید ارزشی، شاهد روند صعودی قیمت گوشی و تبلت بوده‌ایم.

روند افزایش قیمت‌ها همزمان شده با آغاز سال تحصیلی جدید و نیاز دانش‌آموزان به این لوازم برای آموزش‌های مجازی و آنلاین.

رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه در گفتگو با خبرگزاری ایلنا عنوان کرد که مشتریان به امید اینکه بازار کنترل شود و نرخ ارز کاهش یابد، تا بتوانند گوشی با قیمت مناسب‌تری تهیه کنند، در خرید تعلل کردند. اما غافل از آنکه چنین اتفاقی نیفتاد و قیمت‌ها همنان صعودی شده و بازار با رکود مواجه شده است. او در ادامه صحبت‌های خود، به احتکار عرضه کنندگان اشاره کرد و گفت:

“عرضه کننده عمده نیز بعضا بدنبال گران کردن گوشی، از عرضه سرباز زد و تمام این اتفاقات دست به دست داد و در بازار نابسامانی ایجاد کرد و قیمت افزایش پیدا کرد. اکنون علیرغم اینکه باید شاهد رونق و افزایش سطح تقاضا باشیم این اتفاق به دلیل افزایش نرخ نیفتاده است. برای نمونه گوشی پر تقاضا و پرفروش برای دانش آموزان از 2 میلیون و 950 هزار تومان در دو هفته قبل به 3 میلیون و 800 هزار تومان رسید، نرخ تبلت نیز متأثر از نوسانات ارز افزایش یافته است. از یک ماه قبل تاکنون نرخ گوشی حدود 30 تا 50 درصد افزیش یافته است.”

فروتن در ادامه عنوان کرد که باوجود واردات از مبادی رسمی و رجیستری احتمال احتکار و قاچاق کم است. او با اشاره به اینکه گمرک در تلاش برای ترخیص کالا در سریع‌ترین زمان ممکن است، عنوان کرد که وارد شدن کالا به چرخه مصرف، پس از ترخیص نیاز به بررسی دارد. رئیس انجمن صنفی در پایان اظهار داشت که ضرر مربوط به گرانی، احتکار احتمالی، نبود تقاضا و یا کاهش عرضه در درجه اول به خریدار و سپس به فروشنده جزء و خرده فروش تحمیل می‌شود.

منبع


[ بازدید : 68 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]